Czy rezerwacja hotelu przez internet jest bezpieczna?

Od kilku lat rozszerza się rynek usług internetowych, także tych związanych z hotelarstwem. Zarezerwowanie pokoju przez przeznaczony do tego program czy aplikację nie jest skomplikowane i odciąża z konieczności wykonania rozmowy telefonicznej, dlatego coraz więcej osób korzysta z takiej opcji. Niewiele z nich wie jednak, że i tam można spotkać wielu łasych na pieniądze oszustów.

Zawsze trzeba wykazać się ostrożnością

Niestety w internecie nie jest bezpiecznie, bez względu na to, jak mocno serwis stara się zapewnić użytkownikom anonimowość. Na portalach oferujących rezerwowanie pokoi hotelowych nie brak oszustów, którzy chętnie pobierają spore zaliczki i nie odzywają się więcej ani słowem. Mało kto o nich słyszał, częściej mówi się o oszustwach na serwisach aukcyjnych. Warto jednak pamiętać, że portale poświęcone rezerwacji hoteli także polegają na dodawaniu swoich ofert i kuszeniu klientów. Wszędzie tam, gdzie pojawia się możliwość wyłudzenia pieniędzy, pojawią się naciągacze.

Problemy z koordynacją danych

Zdarza się, że użytkownicy portali do rezerwowania pokoi hotelowych skarżą się, że system ich oszukał. Może dojść bowiem do tego, że zadowolony klient przyjeżdża na miejsce w umówionym terminie, ale jego pokoju nie ma i nikt nie słyszał o jego rezerwacji. Nie są to częste sytuacje i nie należy się ich obawiać, szczególnie jeśli korzysta się z porządnych lokali działających na rynku od lat. Jednak jednoosobowe działalności i osoby, które wynajmują pokoje bez większej wiedzy na temat sztuki hotelarstwa, mogą mieć problemy z ogarnianiem wszystkiego internetowo.

Wpłacanie pieniędzy przez system

Dużym utrudnieniem jest to, że system rejestracji online to pośrednik przy wpłatach i wypłatach. To oznacza, że użytkownicy nigdy w zasadzie nie mają pewności, czy ich pieniądze doszły do hotelu. Jednak większy problem pojawia się, kiedy chce się złożyć reklamację. Wtedy często hotel odmawia współpracy i tłumaczy, że nie może niczego zrobić, bo pieniądze szły przez pośrednika. To oznacza, że klient musi kontaktować się na własną rękę z portalem, pisać odwołania i czekać na zwrot pieniędzy, jednocześnie nie mogąc liczyć na żadną rekompensatę ze strony właściciela hotelu.

Źródło: https://www.hoteleonline.pl/