Jak automatyzacja zwiększa efektywność pracy hotelu?

Współczesne hotelarstwo wymaga od pracowników najwyższych standardów obsługi. W praktyce wiąże się to z wielozadaniowością, która nie jest obca pracownikom hoteli. Niezależnie od piastowanego stanowiska muszą być oni elastyczni i radzić sobie w przeróżnych sytuacjach.

Jak pogodzić jednak wymagania odwiedzających hotele z dużą liczbą obowiązków? Z pomocą przychodzi automatyzacja obsługi i rozwiązania takie jak channel manager. 

Technologia odpowiedzią na utrzymanie jakości

Z badań firmy Blue Media pochodzących z raportu “Finanse Polaków w czasach pandemii” wynika, że technologia cały czas zyskuje na znaczeniu. Ośmiu na dziesięciu badanych zgadza się z twierdzeniem, że zmiany technologiczne w naszym życiu są nieuniknione. Dodatkowo siedmiu na dziesięciu respondentów uważa, że zmiany te czynią nasze życie łatwiejszym. 

Hotele obecnie prześcigają się nie tylko w pomysłach na uatrakcyjnienie oferty dla gości, ale również starają się konkurować technologicznie. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak dobrze wykorzystana technologia pozwala hotelom generować więcej rezerwacji i przejmuje żmudne obowiązki zespołu hotelowego.

Efektywne zarządzanie sprzedażą dzięki narzędziu channel manager 

Jeżeli w Twoim obiekcie do tej pory wprowadzaniem cen i dostępności w kanałach sprzedaży internetowej zajmował się dział rezerwacji to prawdopodobnie wskutek pandemii dział przekształcił się lub znacznie zmniejszył. Pracy mimo posezonowego spowolnienia nie ubywa. W takim przypadku niezbędnym do pomocy narzędziem staje się channel manager.

Jak działa channel manager?

Channel manager służy do tego, by na każdym z kanałów określić ceny oraz dostępność pokoi/apartamentów oraz by automatycznie zmniejszać liczbę dostępnych pokoi po założonej rezerwacji. W praktyce oznacza to, że każda wpływająca rezerwacja automatycznie zmniejsza liczbę pokoi na wszystkich pozostałych kanałach.

Co zyskasz dzięki wdrożeniu channel managera?

Channel manager to narzędzie, które przyczynia się do znacznego ułatwienia i przyspieszenia pracy. Ostatecznie przekłada się to na znaczny wzrost efektywności Twojego biznesu.

Jakie zalety ma wdrożenie channel managera?

  • Przede wszystkim Twoi pracownicy zaoszczędzą czas, który spędzają logując się do każdego kanału i ręcznie modyfikując dane. 
  • Z pomocą channel managera zyskujesz również pewność, że goście nie zarezerwują dwa razy tego samego pokoju w tym samym czasie
  • Będziesz mieć również gwarancję, że liczba rezerwacji nie przekroczy ich rzeczywistej dostępności. 
  • Dodatkowo, channel manager pozwala na pełne zarządzanie cenami pokoi z jednego miejsca. 

Automatyczne ofertowanie zapytań pobytowych

Konkurencja zawsze była duża, ale teraz przybrała jeszcze bardziej na sile. Zdecydowanie wzrosła liczba zapytań od gości indywidualnych. Jak powszechnie wiadomo, nie każdy recepcjonista jest urodzonym sprzedawcą, a dobra oferta to klucz do pozyskania gościa. Channel manager to nie jedyne narzędzie, które zwiększy efektywność Twoich pracowników.

Skorzystaj z programu ułatwiającego ofertowanie, która jeszcze w trakcie rozmowy telefonicznej pozwala przygotować profesjonalną wiadomość do potencjalnego gościa. Taką, która przedstawi wachlarz ofert, którym dysponuje Twój obiekt, co przełoży się również na możliwość zwiększenia przychodu. Taką, która wyróżni się bezpiecznymi warunkami rezerwacji. 

Dzięki automatyzacji procesu ofertowania możesz skuteczniej odpowiedzieć na potrzeby swoich gości, a tym samym zacząć budować z nim relacje. Do tego typu zadań świetnym narzędziami są systemy CRM (Customer Relationship Management).

To narzędzie może wyręczyć Cię również w obsłudze procesu przyjęcia gościa. Jakie ma funkcje? Przypomni o rezerwacji, poinformuje jak dojechać do hotelu, wypromuje usługi dodatkowe takie jak restauracja czy spa. Tego typu działania dadzą gościom poczucie opieki i troski, co w ich oczach podnosi poziom świadczonych usług.

Szybkie płatności

Zadbaj o zdrowie zarówno gości, jak i pracowników skracając ich czas przebywania w obrębie recepcji przy przyjeździe. Jak to zrobić?

Wykorzystaj narzędzia umożliwiające obsługę procesu płatności jeszcze przed przyjazdem gości. Współczesne systemy gwarantują pełną integrację z polityką przedpłat i anulacji rezerwacji obsługiwanych przez kanały sprzedaży online.

Jak podaje firma consultingowa KPMG w raporcie „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19” w  trosce o własne bezpieczeństwo zmieniły się preferencje Polaków związane z formą płatności – 33 proc. badanych częściej wykorzystuje kartę debetową, 30 proc. kartę kredytową, 24 proc. cyfrowy portfel. Jednocześnie 41 proc. respondentów zadeklarowało, że rzadziej płaci gotówką. 

Skorzystaj również z możliwości pozyskania danych do rejestracji gościa w obiekcie jeszcze przed przyjazdem, tak, aby niezbędne formalności ograniczyć do minimum w czasie powitania gości.

Budowanie bazy mailingowej  za pomocą systemu CRM

To czego potrzebujesz teraz i przez kolejnych kilka lat odbudowy popytu to baza gości. W ostatnich miesiącach większość hotelarzy doświadczyła zwiększonego zainteresowania ze strony gościa indywidualnego. Zapewne wśród rezerwujących pobyt w Twoim obiekcie było też wielu nowych gości. Nie pozwól im o sobie zapomnieć. Zachęcaj do powrotu przy najbliższej okazji. 

Korzystaj z narzędzi pozyskujących zgody marketingowe, które umożliwią kontakt z odwiedzającymi cię osobami. Informuj o ofertach i nowościach, które przygotowujesz. Pokazuj, co się u Ciebie dzieje. Stworzenie kampani mailingowej wydaje Ci się czasochłonne? Dzięki dostępnym na rynku narzędziom klasy CRM przygotujesz ją szybko i sprawnie, a nawet w pełni zautomatyzujesz.  

Podsumowanie

Jak podaje raport Blue Media czas pandemii sprawił, że ponad 60 procent osób z chęcią korzysta z nowych technologii. Czas również na Ciebie i Twój zespół. Korzystaj z takich rozwiązań jak system CRM, channel manager i szybkie płatności, aby zwiększać efektywność swoich pracowników i biznesu w ogóle!